Czy warto i jak zorganizować JUBILEUSZ FIRMY? wywiad z Ewą Krupską durektor szkoły języka angielskiego YORK

 

  • Firma York School obchodzi w tym roku 20-lecie. Co Państwo szczególnie świętują?

.

Osiągniecie i utrzymanie pozycji jednej z pierwszych, największych i najlepszych szkół języka angielskiego w Krakowie i w Polsce na niełatwym, bardzo konkurencyjnym rynku szkoleń językowych. Świętujemy również zdobycie prestiżowych znaków jakości Polskiego Stowarzyszenia ds. Jakości Nauczania Języków Obcych PASE oraz międzynarodowego QUALITY ENGLISH The Best of Independent English Language Schools.

York ma akredytację KURATORIUM OŚWIATY i jest autoryzowanym centrum egzaminów międzynarodowych City & Guilds oraz biznesowych LCCI – Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu.

 

  • Czy warto organizować uroczystości z okazji jubileuszu firmy i dlaczego?

20 lat doświadczeń to powód do dumy. Stąd w historii York School jubileusze to już mała tradycja: 10 lecie w ogrodzie Yorku, 15 lecie w „Wierzynku” i ostatni bankiet w hotelu Andel’s.

Jeżeli firma utrzymuje się na rynku kilkanaście lat, to znaczy, że jest godna zaufania, ma wypracowane procedury i metody działania. Świętując, budujemy wizerunek firmy stabilnej i wiarygodnej.

 

Jubileusz firmy to prestiż, wzmacnianie marki i pozycji na rynku. Na uroczystą kolację zapraszane są osoby pełniące ważne funkcje publiczne – jest więc okazja, aby firmę zaprezentować na szerszym forum. Szkoła York jest stałym elementem społeczności Krakowa o czym  świadczą liczne listy gratulacyjne od Prezydenta Miasta Krakowa, Burmistrzów, Marszałka Województwa Małopolskiego, Konsulatu Stanów Zjednoczonych, Konsula i Ambasadora Wielkiej Brytanii, Stowarzyszenia Polsko Brytyjskiej Izby Handlowej czy Krak Biznes.

 

Jubileusz to znakomita okazja do spotkania przy lampce wina z klientami, firmami współpracującymi (polecamy outsourcing), dyrektorami zaprzyjaźnionych szkół językowych, pracownikami. Wspólne spędzenie czasu w miłej atmosferze na pewno bardzo korzystnie wpływa na dalszą współpracę w przyszłości.

Należy mieć na uwadze że koszty poniesione na organizacje uroczystości jubileuszowych, są  wydatkiem o charakterze reprezentacyjnym.

  • Jak zorganizować jubileusz firmy?

Warunkiem sukcesu jest dokładne przygotowanie wydarzeń roku jubileuszowego. Warto z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem przygotować szczegółowy plan i koszt przedsięwzięcia: wybrać lokal, zaplanować wystrój sali i program wieczoru. Bardzo istotna jest chronologia wystąpień. Podczas naszych Jubileuszy głos zabierali: wice-konsul Stanów Zjednoczonych, Konsul Honorowy Wielkiej Brytanii, przedstawiciele urzędów państwowych, dyrektorzy, prezesi firm branżowych i izb przemysłowych. W dalszej kolejności odczytane zostały listy gratulacyjne od Prezydenta Miasta Krakowa, Wojewody Małopolskiego, Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Burmistrzów Brzeska i Bochni.

Powyższe testimonials podkreślają zasługi edukacyjne firmy  i są wspaniałą okazją, aby umieścić je na stronie internetowej firmy, tak aby jeszcze bardziej umocnić wizerunek marki.

 

Można zlecić organizację jubileuszu zewnętrznej firmie public relations, lub własnemu zespołowi odpowiadającemu za komunikację czy marketing. Chcąc zredukować koszty, jubileusze w York School planujemy sami, wymyślamy także program artystyczny. Był kameralny wieczór poezji polsko - angielskiej w wykonaniu artystów scen krakowskich, koncert z wybranych przez nas musicali z wykonawcami znanych scen operowych, a ostatnio był to wieczór znanych amerykańskich standardów muzyki jazzowej. Są różne mniej lub bardziej pracochłonne pomysły jak zorganizować. Podobał mi się bardzo jubileusz połączony z wystawą, konferencją metodyczną i seansem filmowym zaprzyjaźnionej szkoły krakowskiej; uczestniczyłam też w kameralnym przyjęciu grillowym i przyjęciu jubileuszowym jednej ze stacji radiowych po wspólnym spektaklu w krakowskim teatrze.

 

Nie ukrywam, że sporym wyzwaniem jest ułożenie listy gości, bo jubileusz to okazja, aby podziękować naszym klientom, przyjaciołom, sympatykom i wszystkim współtworzącym nasz sukces firmom i instytucjom.

 

Natomiast oprócz bankietu, warto jest zaplanować wiele innych wydarzeń: patronaty instytucji państwowych (należy poprosić o procedury z wielomiesięcznym wyprzedzeniem), współpracę z mediami, jubileuszową wizualizację np. billboardy, citilighty, reklamę prasową i internetową. Warto także zareklamować się w mediach  lokalnych lub gazecie branżowej.

York opracował szereg konkursów m.in. we współpracy z Gazetą Wyborczą, Dziennikiem Polskim i RMF Maxxx . Konkursy mają przybliżyć uczestnikom kraje anglojęzyczne, a do wygrania jest kilkadziesiąt atrakcyjnych nagród: kursy językowe, słowniki i materiały edukacyjne i inne.

Dodatkowo, zamiast nowej broszury, wydaliśmy jubileuszową gazetę edukacyjno–kulturalną „The York Times” z kuponem rabatowym i „Krzyżówką z yorkiem” – jest to bardzo ciekawy sposób. Czytelnicy znajdą tu wiele artykułów doświadczonych metodyków polskich i native speakers – gazeta jest dostępna w biurze lub pocztą. Wydaliśmy też ósmy edukacyjny organizator akademicki YORK DIARY 20010 /11

  • Czy Pani zdaniem, początek lat 90-tych to był dobry okres na zakładanie firmy?

Mamy z mężem wrażenie, że był to najłatwiejszy okres. Ale my mieliśmy już wtedy za sobą wieloletnie doświadczenia zawodowe - ja jako absolwentka filologii angielskiej UJ, od wielu lat lektor w SJO PAN, kilka lat pracy w Wielkiej Brytanii i USA; mąż absolwent Politechniki Krakowskiej oraz studiów podyplomowych z marketingu i zarządzania na AE i PW oraz or na kierowniczych stanowiskach w trzech firmach. Naszym kolejny atutem był i jest nasz własny lokal. Nam rozwinięcie biznesu ułatwiła głęboka wiedza, pasja i entuzjazm, pracowitość i dobra organizacja.

  • Czego nauczyła Państwa tak długa praktyka?

Że należy zawsze utrzymywać najwyższą jakość usług w dobrej cenie; że nie wolno zawieść ani zaufania klientów ani pracowników, bo wysoka etyka działania jest najważniejsza. Że nie wolno zwolnić tempa rozwoju, trzeba nieustannie inwestować w firmę. Stałe doszkalanie, udział w konferencjach BC, IETEFL i PASE pozwala śledzić nowoczesne trendy w metodyce i technologii nauczania języków. I nie wolno lekceważyć konkurencji. A gdy zmienia się rynek i maleje popyt na nasze usługi - odpowiedzią jest specjalizacja, specjalizacja i jeszcze raz specjalizacja. Musimy nie tylko wiedzieć w czym jesteśmy lepsi od innych, ale nieustannie wymyślać nowe produkty zgodnie z zapotrzebowaniem rynku. Ale mottem działania Yorku, tak jak w szkołach QE jest: Individual is a King.- każdy klient jest najważniejszy.

I nie bójmy się wchodzić w nowe projekty. Jako studentka byłam pilotką Almaturu,

od ponad 30 lat zwiedzam różne kontynenty. Naturalnym więc etapem rozwoju, stało się poszerzenie naszej działalności o biuro podróży YORK TRAVEL www.yorktravel.pl

 

  • Jakie formy szkoleń językowych Polacy aktualnie preferują?

Odpowiedź na to co preferują Polacy jest skomplikowana, choć ogólnie chyba…

konwersacje. Polacy są również zainteresowani wszelkimi nowinkami – York School zaprasza na ENGLISH WEEKENDS –wyjazdowe konwersacje szkolenia metodą total immersion z doświadczonymi i dyplomowanymi Anglikami i z udziałem ciekawych gości

Dorośli  50 + doceniają  znajomość angielskiego gdyż poprawia ona komfort życia w pracy     i podróży .

Pracownicy firm często doskonalą język w zakresie swojej branży, stąd ważna jest analiza potrzeb. Pracownicy firm jak banki czy kancelarie adwokackie zdają  egzaminy biznesowe BEC, LCCI, ICFE dla finansistów czy TOLES dla prawników. York specjalizuje się w szkoleniach Business English i ESP dla lekarzy, prawników czy finansistów . Polakom zależy także na międzynarodowym certyfikacie Cambridge University FCE, CAE i CPE (statystyka zdawalności w York School od 1999 roku wynosi 97%). York specjalizuje się także w nauczaniu dzieci (od 4 lat) i młodzieży, która potrzebuje język do zdobycia stypendium, na studia w Wielkiej Brytanii i jako przepustka do kariery.

 

 

  • Jak wybrać dobrą szkołę angielskiego? Na co zwrócić uwagę?

Konkurencja na rynku szkoleń językowych jest ogromna. Niestety wybór złej szkoły, błędna kwalifikacja na poziom językowy i brak wieloletniego programu nauczania w szkołach to utrata pieniędzy i czasu, które można by przeznaczyć na naukę kolejnego języka, hobby czy dla swojej rodziny. Warto więc wybrać szkołę sprawdzoną i regularnie weryfikowaną przez PASE.  Szukając dobrej szkoły językowej dla firmy, dla siebie lub dziecka, należy znać odpowiedź na co najmniej 20 pytań – są one dostępne na  www.pase.pl , a także w The York Times.

 

Najważniejsze kwestie to: STANDARDY AKADEMICKIE: kwalifikacje lektorów polskich i native speakers, nieustanny rozwój kadry, jakość nauczania - od testów kwalifikacyjnych dostosowanych do wieku i poziomu po naukę w małych grupach w swojej grupie wiekowej i na odpowiednim poziomie zaawansowania (zarówno wg Skali Globalnej Rady Europy, jak i bardziej szczegółowego systemu wewnętrznego).

Nie mniej ważny jest aspekt ZARZĄDZANIA i ORGANIZACJI szkoła musi posiadać Regulamin, wypracowany system zastępstw, wiedza musi być regularnie weryfikowana,  a dziecko i rodzic dowiadywać się o postępach z dzienników online.

Szkoła musi proponować poza kursem np. bezpłatne zajęcia, konsultacje, ważne jest znać statystykę zdawalności egzaminów międzynarodowych.

FACILITES : zajęcia muszą być prowadzone w odpowiednio dostosowanych obiektach wyposażonych w salę komputerową, bibliotekę resource centre , a na zajęciach lektorzy powinni korzystać z najnowszych osiągnięć jak nowoczesne tablice interaktywne, rzutniki multimedialne i cyfrowe materiały dydaktyczne.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Copyright © 2010 Forum Doradców Podatkowych   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
designed by wyzga.com

Polecamy: Biuro rachunkowe Kraków   •   Księgowość online   •   Doradztwo podatkowe Kraków