Nieudana podróż…

Czy sytuacje, których ani konsument, ani biuro podróży nie mogą przewidzieć (np. niespodziewane zdarzenia atmosferyczne, ataki terrorystyczne, zamieszki, konflikty), zwalniają organizatora wyjazdu z udzielenia pomocy przebywającym na wycieczce turystom?

 

Nie. Prawa wyjeżdżających i obowiązki organizatorów określa szczegółowo ustawa o usługach turystycznych. Organizator turystyki ma obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy klientom. Jeśli nie mogą powrócić do kraju w terminie przewidzianym umową, organizator wyjazdu winien zapewnić im opiekę swojego przedstawiciela i zagwarantować nocleg z wyżywieniem do czasu powrotu. Od woli organizatora zależy, jaki standard usługi zaoferuje w sytuacji nadzwyczajnej.

 

Copyright © 2010 Forum Doradców Podatkowych   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
designed by wyzga.com

Polecamy: Biuro rachunkowe Kraków   •   Księgowość online   •   Doradztwo podatkowe Kraków