Google AdWords i Google AdSense – jak to działa

Google to obecnie największa wyszukiwarka stron internetowych i jak mówi pewne  powiedzenie „jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz”. Niedawno Google wprowadziło szereg rozwiązań których celem jest właśnie zwiększenie widoczności firm w sieci. Dwa podstawowe z nich to Google Adwords oraz Google Adsense.

 

Po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarce Google po pra­wej stronie wyników wyszukiwa­nia pojawią się linki sponsorowane, czyli właśnie Google AdWords. O tym przy jakich frazach ma wyświetlać się reklama firmy, decy­duje sam reklamodawca: to rów­nież on decyduje, jaki dokładnie tekst znajdzie się obok linku do jego strony internetowej.

Plusem AdWords jest z pewno­ścią sposób płatności – reklamo­dawca płaci tylko, jeśli internauta kliknie na jego link, nie zaś za każ­dym razem, kiedy jego reklama jest wyświetlana. Ponadto reklamo­dawca sam określa dzienny budżet – po jego wykorzystaniu w danym dniu reklama po prostu przestaje być wyświetlana.

Google AdSense polega natomiast na zamieszczaniu reklamy w for­mie linków z krótkim opisem na stronach internetowych tak zwa­nego wydawcy. Wydawcą może być każdy, kto posiada stronę inter­netową; wystarczy, że zgłosi taką chęć Google. W przypadku Google AdSense wydawca otrzymuje wynagrodzenie za każde kliknięcie reklamy zamieszczonej na jego stro­nie, a reklamodawca – podobnie jak w AdWords płaci za każde kliknię­cie na swoją reklamę. Google pełni tu rolę pośrednika, decydując rów­nież, na jakich stronach powinna znaleźć się reklama – oczywiście na podstawie określonych przez rekla­modawcę kryteriów. Wydawca ma natomiast prawo zastrzec określo­nych reklamodawców – np. stano­wiących dla niego konkurencję.

 

Copyright © 2010 Forum Doradców Podatkowych   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
designed by wyzga.com

Polecamy: Biuro rachunkowe Kraków   •   Księgowość online   •   Doradztwo podatkowe Kraków